טיפים לחגיגה המושלמת

מה עושים כשהילד לא משתף פעולה בפעילות ?

לחשוב מחוץ למסגרת לחשוב מחוץ למסגרת

מה לעשות כשהילד/ה לא משתפים פעולה בפעילות ?

רוב הילדים צריכים להיפתח ולעכל מה קורה סביבם , יש כמה פעולות מנע שאפשרות לעשות כדי ל"מזער" סיכונים וכמה פעולות אח"כ:
איך מגדילים את הסיכויים שהילד ישתף פעולה? 
דבר ראשון :

קודם כל שאלו את עצמכם - איזה מן ילד יש לי , אם הילד מופנם , בעל ביטחון עצמי גבוה , דומיננטי בכיתה/גן או פחות . 
וכדאי לדעת כדי להבין איזה סוג הפעלה להתאים לו - ואם חוגגים עם ילד נוסף אז לדעת שאם נשים ילד מפוצץ בביטחון עצמי עם ילד סופר מופנם רוב הסיכויים שהמופנם ילך לאיבוד וייאטם עוד יותר . אם הילדה בחוגי ריקוד למשל אז ממש מתאים לה קרנבל ביום ההולדת, אבל לצורך העניין אם היא לא סובלת ריקודים וזה מביך אותה וגורם לה לחוסר נוחות אז לא להכריח ולהקשיב למה שהם לא אומרים הרבה פעמים הילד שונה מההורה באופן קיצוני - לזכור שהם אמורים לחגוג ולהינות ולהרגיש ביטחון ומה שעושה לכם טוב לא בהכרח יעשה להם טוב . 

דבר שני:
אז בחרתם הפעלה מתאימה והכל נפלא - מתפקידו של המפעיל או המפעילה להקדים מספיק זמן כדי להכיר את הילד וליצור איתו דינמיקה , אני הגעתי לאחת ההפעלות ושוחחתי עם הילדה בחדרה , ואיפרתי אותה וכמובן אני והיא לבד- כדי שאני אדע דברים שהאמא לא יודעת כמו מי הילדה שהרביצה לה כמה ימים לפני ואף אחד לא ידע , כמובן בגלל שהקשבתי לה ידעתי בדיוק איפה לשים גבולות ועם מי ולגרום לה להרגיש קודם כל בטוחה וחופשייה , כי זה הכי חשוב . כשאני מגיעה להפעלות אני מכינה תוכנית גיבוי ולגיבוי כי באמת לדעת ולצפות את כל ההתנהגויות וחובה לא להיות מקובעים , לכן כשבחורים מפעיל בעל ניסון ומספר רב של הצלחות " מצמצמים סיכונים ". 

דבר שלישי:
לא להילחץ , להקשיב למפעיל ולעבוד איתו יחד - האינטרסט שלכם משותף .
הגעתי למשל להפעלה ובהתחלה עוד לפני שכולם הגיעו בזמן שאני מקדישה להיכרות איתו הוא לא היה מוכן לעזוב את אמא שלו לשנייה , ביקשתי ממנה בצד בשקט שתשאיר אותי איתו לבד , וזה מה שהיא עשתה . ברגע שהיא יצאה בניתי איתו דינמיקה נכונה וגרמתי לו מבלי שישים לב לא להיות תלוי באמא והוא הרגיש בסוף כוכב . 
אם תנסו את כל זה אני מבטיחה שבבמקרה הכי גרוע הילד ירגיש כוכב .

מלאו פרטיכם

ונחזור אליכם בשמחה